Miten erottaudun Gastro-messuilla muista näytteilleasettajista?

Gastro Helsinki pidetään tänä vuonna 14.3-16.3 Messukeskuksessa. Gastro-messut on Suomen johtava hotelli-, ravintola- ja suurkeittiöalan ammattitapahtuma. Viime vuonna tapahtuma veti huikeat yli 15 000 kävijää. Näytteilleasettajia on reilut 300 ja erottautuminen muista on äärimmäisen tärkeää.

 

Etukäteisvalmistelut ja kohderyhmän määritys

Koska messuille tulee niin valtavasti ihmisiä, tulee määrittää kohderyhmä etukäteen huolella. Yritykseni Malifood Oy tavoittelee messuilla ensisijaisesti toimivia kahvila-ravintolayrittäjiä. Heille tarjoan Kahvila-ravintolan konsultointia ja kahvila-ravintolayrittäjän sijaispalvelua sekä tietenkin viime viikolla lanseeraamaani "Kahvila-ravintola kannattavaksi"-e-opasta. Tavoittelen myös isoja organisaatioita, joille haluan myydä Ravintola-alan koulutuspalveluitani. Olen myös hyvin kiinnostunut kaikennäköisestä sidosryhmäyhteistyöstä, joita poikii usein tutustumalla uusiin ihmisiin ja keskustelemalla.

Gastro-messuilla on käytössä "Deal Room"-sähköinen työkalu, jonne olen luonut oman profiilini. Deal Room on alusta, jolla messuille osallistuvat voivat tutustua etukäteen toisiinsa ja sopia tapaamisia messuille. Kohderyhmäni saa etukäteen tietoa palveluistani ja saan näin ilmaiseksi hyvää mainosta yritykselleni.


Luksuksella valittu näyttelypaikka

Minulla on ilo ja kunnia olla Suomen parhaan alan oppilaitoksen, Haaga-Helian, luksus-yritysten messuosastolla. Yritykseni on valittu mukaan Premiumia ja Luksusta-hankkeeseen, jossa kannustetaan pk-yrityksiä erottautumaan huipputason tuotteilla ja palveluilla. Näyttelypaikka 6h61 sijaitsee loistavalla paikalla Vuoden kokki-kilpailuosaston vieressä. On mahtavaa olla esillä muiden luksustason yritysten kanssa. 


Rakkaudella tehty jakomateriaali 

Olin jo tilaamassa messuille tuhansia flaiereita, kunnes tulin toisiin ajatuksiin. Miten tylsää onkaan saada painettu mainos ja miten helppoa se onkaan heittää lukematta pois. Kuumeisesti pohdin, miten saisin viestini pääkohderyhmälle parhaiten perille ja mikä olisi luksustason yrityksen markkinointimateriaalia. Olen käsistäni taitava, osaan tehdä käsilläni paitsi herkullista ruokaa, myös ihania käsitöitä. Niinpä askartelin kahvila-ravintolayrittäjille toistasataa kaunista käsintehtyä kaksiosaista korttia, joiden sisälle laitoin lyhyesti esittelyn yrityksestäni. Näitä kortteja jaan vain ja ainostaan pääkohderyhmälleni pienen pitch:in kera. Kortti ilahduttaa varmasti saajaansa ja jää mieleen. 

Takataskustani löytyy myös nippu kuvallisia käyntikorttejani, joita annan muille. Aion kierrellä messuilla aktiivisesti, verkostoitua ja nauttia itsekin tunnelmasta. Tapahtuma on maksuton, mutta etukäteen rekisteröityminen vaaditaan. 

Tervetuloa tapaamaan Malifood Oy Gastro-messuilla